Choose language
1-3 dages levering · 14 dages returret · Fri fragt over DKK 1000 · Levering til pakkeshop eller hjem
Backtee
Backtee

Handels- og leveringsbetingelser

1. Generel information

Disse hjemmesider:

www.backtee.dk
www.backtee.com

Udbydes af BACKTEE ApS, Sommervej 50, DK-8600 Silkeborg CVR nr. 17 70 23 00, +45 87 68 28 28, info@backtee.com.
Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice: 

  • Email: webshop@backtee.com 
  • Telefon:  87 68 28 28
  • Almindelig post: BACKTEE, Sommervej 50, DK-8600 Silkeborg, Mrk. Webshop.

BACKTEE tager forbehold for tastefejl, prisændringer, beskrivelser, fejl i lagerstyring, udsolgte varer samt tekniske fejl.

Hvis der er dele af betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på hjemmesiden.  

 

2. Vigtig meddelelse

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA OVENFOR NÆVNTE HJEMMESIDER.

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder BACKTEE ApS 

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse indenfor 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

Læs mere under ”Fortrydelsesret”

Købelovens mangels regler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

 

3. Bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af de lande som er nævnt på vores hjemmeside. Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden [eller via telefon til vores Kundeservice]. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Fortsæt til betaling" kommer man ind på betalingsmodulet - fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Adgang til aftalen
Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold samt et link til disse betingelser. Vi opbevarer ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer ordrebekræftelsen, da de efterfølgende ikke vil være tilgængelige på hjemmesiden.

Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender, når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger

Betalingsmidler
Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Maestro
  • American Express
  • Paypal
  • MobilePay

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Priser og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling, hvilket fremgår af hjemmesiden.

Valuta
Priserne på hjemmesiden vises i den valuta, der gælder for dit land. Benyt venligst funktionen lande-vælger i toppen af hjemmesiden, hvis du ønsker at ændre dit valg af land. Din leveringsadresse afgør hvilken valuta du bliver debiteret for.

Bemærk venligst, at ændringen af land hvortil leveringen skal ske, kan have indflydelse på pris og leveringsomkostninger.

Du kan betale i en de følgende valutaer:

  • Danske kroner(DKK)
  • Euro (EUR)

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden [eller via telefon til vores Kundeservice]. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

 

4. Pris

Alle vores priser er i danske kroner inklusiv moms og andre skatter og afgifter.

 

5. Fragt og Fragtomkostninger

Varer til udlandet sendes med GLS og til Danmark sendes med GLS eller DAO.
Ved et køb på under kr. 1.000,00 tillægges et fragtgebyr på:

GLS Omdeling (Privat)  DKK 69,00
GLS Omdeling (Erhverv)  DKK 49,00
GLS Pakkeshop DKK 49,00
DAO Omdeling (Privat) DKK 49,00
DAO Pakkeshop DKK 39,00

Ved et køb på over kr. 1.000,00 leveres varen fragtfrit. Som medlem af Club BACKTEE er leveres køb over kr. 500,00 fragtfrit.

Fragtomkostningen pålægges varens pris og betales samtidig med varen.
Den samlede fragtpris vil fremgå af din ordre før du accepterer den, og af din ordrebekræftelse.

 

6. Levering

Vi sender til:

  • Danmark
  • EU
  • Norge
  • Schweiz
  • USA

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser - ikke til postbokse.

Din vare vil typisk blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand, der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Alle ordre afsendes inden for 1-3 hverdage, efter vi har modtaget dem. Under udsalg kan der dog godt gå 3-5 hverdage.
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. Er der forsinkelse hos GLS eller DAO kan BACKTEE ikke drages til ansvar.

BACKTEE bærer ansvaret for ordren frem til leveringstidspunktet. Leveringstidspunktet er, når kunden får pakken i hænderne ved feks. en pakkeshop. Hvis DAO vælges til privatlevering, gøres der opmærksom på, at DAO oftle leverer om natten uden at ringe på døren og pakken vil blive stillet uden for døren på den valgte adresse. Herefter anses pakken som leveret og risikoen overgår herved til kunden.

På BACKTEE.DK leverer vi kun varer til Danmark. Ønsker du levering til andre lande, så vælg andet sprog i fanen i venstre hjørne. Fremgår dit land ikke på listen i indkøbskurven, kan du kontakte os og vi vil forsøge at opnå aftale om levering dertil.

Kan leveringen ikke gennemføres fordi varerne ikke findes på lager, eller hvis den bliver forsinket af andre årsager, får du besked om det hurtigst muligt. Du vil modtage en mail fra os, når varen sendes fra vores lager.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Reklamation".

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

 

7. Fortrydelsesret

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varen i fysisk besiddelse. Dine 14 dages fortrydelsesret betyder, at du som kunde kan modtage varen, pakke den ud og se om den er som forventet.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte den standardfortrydelsesformular der er vedlagt i pakken. Du kan også benytte denne standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fulde fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger men eksklusiv returomkostninger. Uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.

Har du fortrudt købet tilbagebetales købesum og fragt ved en overførsel til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Refundering af leveringsomkostninger gælder dog ikke ved delvis fortrydelse. Se særskilt afsnit herom

Du skal returnere varen/varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen/varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

BEMÆRK - Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Returpakker må IKKE sendes til pakkeshop/pakkeboks, disse pakker vil ikke blive hentet, og sendes dermed retur til afsenderen.

Delvis fortrydelse
Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet leveringsomkostningerne

 

​8. Mangelfulde varer og forkerte varer

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder: 

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvareren.
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare.

Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

9. Ombytning

Ønsker du at bytte varen til en anden størrelse kan dette ske inden for 14 dage fra varen er modtaget. Ved ombytning skal du udfylde en returseddel, og sende den sammen med varen. BACKTEE sender den ombyttede vare fragtfrit. Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager vil varebeløbet blive tilbageført hurtigst muligt og senest 14 dage fra vi har modtaget varen retur. Den eneste omkostning du har, når du ombytter et køb, er portoen til at sende varen tilbage til os.
 

10. Reklamation og klagemuligheder

Er varen defekt eller lider den på anden måde af en fejl har du mulighed for at reklamere i overensstemmelse med købelovens mangelsregler. Du kan således reklamere indtil 2 år, fra du modtager varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, fra du opdager fejlen. 2 måneder vil altid blive betragtet som rettidig reklamation. I tilfælde af reklamation skal du fremsende dokumentation på købet. Det vil lette behandlingen af reklamationen såfremt du udfylder retursedlen og returnerer den sammen med varen og en kopi af kvitteringen. Varer, der returneres med reklamation, bliver repareret eller erstattet af en ny leverance indenfor 7-14 dage fra modtagelsen. Haves erstatningsvare ikke og kan varen ikke repareres, vil det betalte beløb blive krediteret hurtigst muligt og senest 14 dage efter modtagelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale din fragtomkostning. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Returadresse ved fortrydelse, ombytning, reklamation
BACKTEE ApS,
Sommervej 50, 1. sal
DK-8600 Silkeborg
Mrk. Webshop.
Email: webshop@backtee.com


Download Returseddel

BEMÆRK - vi gør opmærksom på, at varer købt på BACKTEE.DK ikke kan ombyttes, returneres eller reklameres ved vores forhandlere. Al kontakt skal ske via BACKTEE.DK.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus, som findes her.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://kpo.naevneneshus.dk. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@backtee.com.

 

11. Andet

Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeservice under ”kundeservice” på hjemmesiden.

Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at du bliver tilfreds og gør dig opmærksom på, at har du spørgsmål til din bestilling, kan du alle døgnets timer sende os en mail på webshop@backtee.dk. Vi beder dig oplyse dit ordrenummer ved alle henvendelser.

Hos Backtee kan du betale med betalingskort